fbpx

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

 

Az Általános Szolgáltatási Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák Egerszegi Márta egyéni vállalkozó (székhely:1139, Bp., Fiastyúk u.30/A , adószám: 56927094-1-41 ), mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett httsp://meznekem.hu oldal/webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

Szolgáltató adatai:

 A szolgáltató neve: Egerszegi Márta egyéni vállalkozó

A szolgáltató székhelye: 1139, Bp., Fiastyúk u. 30/A

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: egerszegi.marta@meznekem.hu

Nyilvántartási száma: 55635451

Adószáma: 56927094-1-41

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság): Nemzeti Adó és vámhivatal központi irányítása

Telefonszámai: +36301982926

Engedély száma: A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató adatai: Profitárhely Kft., 6000, Kecskemét, Szolnoki út 23. tel.:+36202540866, www.profitarhely.hu

 

Alapvető rendelkezések

1.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Btk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

 

1.2. Meddig hatályos, az ÁSZF módosítása. (pl. A jelen Szabályzat 2021. február 27. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók/Megrendelők a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.)

1.3. A honlap, mint szerzői jogi mű szerzői jogi védelme, erre figyelemfelhívás.

A Megrendelő, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak/honlapnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Megrendelő nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

Adatkezelési szabályok

1.4.Hol érhető el az adatvédelmi tájékoztató

 (https://meznekem.hu oldal láblécében az Adatvédelmi tájékoztató címszó alatt közvetlenül, melynek linkje: https://meznekem.hu/privacy-policy/)

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

1.5. A megjelenített termékek csak online megvásárolhatók.

A termékek nem tartalmazzák az Áfát, a szolgáltató alanyi adómentes kisadózó státusza miatt. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, NEM tartalmazzák az áfát a szolgáltató alanyi adómentes kisadózó státusza miatt. A termékek árai nem tartalmazzák a házhoz szállítás és csomagolás díját.

1.6. A honlapon Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenítet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

1.7. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról.

Rendelés menete

1.8. A rendelés menetének részletes leírása, a bejelentkezésről a termék kosárba helyezéséig.

A Megrendelő regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást a megrendelőlap kitöltésével. A Megrendelő a megvásárolni kívánt termék, termékek típusát és darabszámát megadja. Webshop-os vásárlás esetén a Megrendelő kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. A Megrendelő bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „megtekint” ikonra kattintva. Egyéb esetben a megrendelőlap kitöltésével jelzi a termék megvásárlásának szándékát. Webshop-os vásárlás esetén amennyiben a Megrendelő további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „tovább vásárolok” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés – X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítését követően automatikusan frissül a kosár tartalma. Ha ez nem történne meg, a „frissítés/kosár frissítése” ikonra kattint a Megrendelő. Ezt követően megadja a szállítási címet, majd a szállítási/ fizetési módot, amelyek a megrendelés típusai szerint a következők:

Szállítás: házhozszállítás, egyes esetekben személyes átvétel előre megbeszélt helyen (kizárólag Budapest területén), amennyiben erre vonatkozó információ feltüntetésre kerül a megrendelési lapon.

Fizetési mód: bankkártyás díjfizetés, előre utalás, utánvét

 Amennyiben a webshop-ban vagy a megrendelőlapon hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza. A Megrendelő köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik. Az adatok megadását követően a Megrendelő a ”megrendelés/ rendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát. A Megrendelő e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Megrendelő rossz adatokat adott meg regisztrációja/megrendelése során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.)

1.9. Adatbeviteli hibák kijavítására vonatkozó lehetőségek

A Megrendelőnek lehetősége van plusz terméket a kosárba helyezni, továbbá a termék törlésére, illetve az ár ellenőrzésére. Adatbeviteli hibák javítása: a Megrendelő a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

1.10. Fizetési lehetőségek, szállítási módok leírása

Szállítás: házhozszállítás, egyes esetekben személyes átvétel előre megbeszélt helyen (kizárólag Budapest területén), amennyiben erre vonatkozó információ feltüntetésre kerül a megrendelési lapon.

Fizetési mód: bankkártyás díjfizetés, előre utalás, utánvét

Szállítási költség: mindig az adott termék leírásánál részletezettek szerint. A megrendelés során megadott postázási/kézbesítési címet a Megrendelő köteles ellenőrizni, mert a megrendelést visszaigazoló emailben feltüntetett vételár csak az első szállítási díjat tartalmazza. Amennyiben a Szolgáltató kézbesítője visszaküldi Szolgáltatónak a megrendelt terméket “Cím elégtelen”, “Ismeretlen”, ” Elköltözött”, “Nem vette át”, “Nem kereste” stb. jelzéssel, akkor a második (vagy későbbi) szállítást belföldi-, és külföldi szállítás esetén egyaránt, a megrendelést visszaigazoló e-mailben meghatározott ügyintézési díj, vagy a választott szállítási módhoz kapcsolódó szállítási díj (mely tartalmazza az újabb postaköltséget/szállítási díjat is) Szolgáltató részére történő befizetését követően tudja Szolgáltató ismételten teljesíteni. Amennyiben utánvétes terméket nem vesz át a Megrendelő, úgy azt kizárólag előre utalásos kifizetést követően (tehát a termék teljes vételárának, és a szállítási díjnak kifizetését követően) szállítja le újból a Szolgáltató. Az első sikertelen kézbesítést követően 30 napig őrzi meg a visszakerült terméket a Szolgáltató, majd azt újból értékesíti a 30. napot követően. Ez idő alatt az újraküldési díj ellenében Szolgáltató megkísérli a termék újbóli kézbesítését, de amennyiben az is sikertelen lesz, úgy az őrzési időbe azt is beleszámítja a Szolgáltató. A fentieket a Megrendelő maradéktalanul elfogadja.

 

1.11. A Szolgáltató köteles az igénybe vevő megrendelésének megérkezését az igénybe vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. Megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a szolgáltatóhoz, illetve az igénybe vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A fenti szabályoktól eltérhetnek a felek, ha ebben megállapodtak. A megrendelések feldolgozása és teljesítés

 

1.12. Mikor történik a megrendelések feldolgozása?

Megrendelést és fizetést követő 24 órában megtörténik a megrendelés feldolgozása és csomag átadása a futárnak/postaszolgáltatónak. Utánvét esetén a megrendelést követő 24 órán belül történik mindez.

1.13. Általános teljesítési határidő

A visszaigazolástól számított 3-5 munkanapon belül megtörténik a csomag kiszállítása. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

1.14. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

 

 Elállás joga

1.15. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

1.16. Az elállási jog gyakorlásának menete

A Szolgáltató az utánvéttel visszaküldött csomagot nem veszi át. A csomag visszaküldésének költségei a Fogyasztót terhelik.

Az elállási jog gyakorlásának feltétele, hogy a kiszállított termékek érintetlen csomagolásban érkezzenek vissza a Szolgáltatóhoz. A Szolgáltató védőcsomagolásban adja fel a terméket, így sérülésmentesen juttatja el a Fogyasztó részére. A szolgáltató csak bontatlan, az eredeti Szolgáltatói csomagolásban lévő, sértetlen, sérülésmentes csomagot vesz vissza.

 

Panaszkezelés

 

1.17. A webshop köteles a fogyasztót tájékoztatni a székhelyéről, a panaszügyintézés helyéről – ha az nem egyezik meg a forgalmazás, illetve értékesítés helyével – és az adott tevékenység, kereskedelmi forma vagy módszer sajátosságaihoz igazodó módjáról, valamint a panaszok közlése érdekében a vállalkozás vagy a vállalkozás ügyfélszolgálatának levelezési címéről és – ha a panaszokat ilyen módon is fogadja – elektronikus levelezési címéről, illetve internetes címéről, telefonszámáról.

 

Vegyes rendelkezések

1.18. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket első körben békés úton próbálják rendezni.

Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a lenti jogérvényesítési lehetőségek állnak az Ügyfél rendelkezésére:

Fogyasztóvédelmi hatóságoknál történő panasztétel. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:

– 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

– Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

– E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

– Fax: 06 (1) 488 21 86

– Telefon: 06 (1) 488 21 31

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

 

Budapest, 2021. 02. 27.